سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

تاریخ: 17 تیر 1397

رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی خبر داد سازمان میراث‌فرهنگی در صدر پاسخ‌گوترین دستگاه‌ها به مطالبات مردمی

رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: «بر اساس گزارش آماری سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، سازمان میراث‌فرهنگی در کنار چند دستگاه دیگر در صدر پاسخ‌گوترین دستگاه‌ها به مطالبات مردمی معرفی شده است.»

روح‌الله مهدی‌نژاد رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، با اعلام این خبر  افزود: «بر اساس گزارش آماری سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات که هفته گذشته منتشر شد، وزارتخانه‌هایی مانند کشور، جهاد کشاورزی، امور خارجه و صنعت، معدن و تجارت و همچنین سازمان‌هایی مانند میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، سازمان حفاظت محیط‌زیست، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، معاونت امور مجلس ریاست‌جمهوری، سازمان ملی استاندارد، سازمان انرژی اتمی و چند دستگاه دیگر، با بالاترین میانگین پاسخ‌گویی یعنی ۱۰۰درصد، در صدر پاسخ‌گوترین دستگاه‌ها به مطالبات مردمی قرار دارند.»

او افزود: « این در حالی است که وزارت اقتصاد و امور دارایی با میانگین ۹۹درصدی، بانک مرکزی با میانگین ۹۶درصدی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با میانگین ۹۵درصدی، وزارتخانه‌های نیرو و کار، تعاون و رفاه اجتماعی هر کدام با میانگین ۸۸درصدی، در رده‌های قابل‌قبول میانگین پاسخ‌گویی به مطالبات شهروندان قرار دارند.»

مهدی نژاد ادامه داد: «این سامانه تیرماه سال 96 در مراسمی که با حضور وزیران وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی وا رتباطات و فناوری اطلاعات همراه بود، فعالیت خود را پس از یک دوره آزمایشی ۴۵ روزه، رسماً آغاز کرد و از ۵۰۹ دستگاه زیرمجموعه قوه مجریه ۲۹۱ دستگاه و از ۱۰ دستگاه زیرمجموعه قوه مقننه، هشت دستگاه به این سامانه متصل شده‌اند. همچنین از ۱۱ دستگاه زیرمجموعه قوه قضاییه نیز تنها یک دستگاه به این سامانه متصل شده است. ضمن این که هم اکنون تمامی ۳۱ استانداری کشور به این سامانه متصل شده‌اند.»

رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: «تا ۱۰ تیر 97 تعداد ۲۴۷۹ درخواست توسط شهروندان در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات ثبت شده است که به ۲۰۰۲ مورد آن ها از سوی سازمان‌ها و نهادهایی که درخواست‌های مذکور را دریافت کرده‌اند، پاسخ داده شده است که رقم نسبتاً قابل قبولی در پاسخ گویی به حساب می‌آید.»