جستجو

محمد ثابت اقلیدی

مدیرکل نظارت و ارزیابی گردشگری

مشخصات فردی

  • متولد:

اطلاعات تماس

  • تلفن مستقيم: 66582231
  • نمابر: 66582230

سوابق تحصیلی

سوابق اجرایی

شرح وظایف

  •   اداره کل نظارت وارزیابی خدمات گردشگری

    1-    تهیه و تدوین ضوابط و مقررات و بهنگام سازی استانداردها و شاخص های مرتبط برای نظارت و اداره تاسیسات و موسسات گردشگری.

    2-     نظارت و ارزیابی بر بکارگیری ساز و کار های جدید بهینه سازی خدمات به گردشگران در تاسیسات و موسسات گردشگری.

    3-    تهیه، تدوین و تنظیم موازین و مقررات صدور مجوز تاسیس، اداره و انحلال موسسات و اماکن اقامتی.

    4-    نظارت و بررسی مستمر بر فعالیت تشکل­های صنفی بر پایه سیاست­های کلی نظام اداری.

    5-  رسیدگی به شکایات واصله از تاسیسات(مصادیق ماده 1 آیین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه بندی، نرخ گذاری و نظارت بر فعالیت آن ها اصلاحیه 1384) و موسسات و تشکیل کمیسیون عالی تجدید نظر

    6-    اعمال نظارت عالیه بر امور صدور و تمدید مجوزها، گواهینامه ها و پروانه­های بهره­برداری تأسیسات و موسسات گردشگری.

    7-    نظارت بر اجرای استاندارد سازی و درجه­بندی تأسیسات و مؤسسات گردشگری.

    8-    بررسی و نظارت بر فعالیت­های تأسیسات گردشگری در حوزه فضای مجازی.

    9-    بررسی تعرفه پیشنهادی خدمات تأسیسات گردشگری و صدور تأییدیه­های لازم در این خصوص.

    10-هماهنگی و هدایت به منظور تهیه و ارایه ضوابط و مقررات صدور مجوز، ایجاد دفاتر و مراکز خدماتی و مدیران و راهنمایان مسافرتی فعالیت مدیران و راهنمایان تورهای گردشگری.

    11-بررسی و نظارت بر صدور کارت جهت متقاضیان راهنمای تور، مجوز بند ب و مدیران فنی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری.

    12- بکارگیری تجارب و دستاوردهای علمی گردشگری مراکز دانشگاهی و سایر کشورها، بخصوص کشورهای اسلامی در چگونگی درجه­بندی و نظارت بر تأسیسات و مؤسسات گردشگری.

    13-فراهم نمودن بستر مناسب در راستای مشارکت بخش خصوصی جهت نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری با استاندارد لازم و تسهیل روند مربوطه.

    14-تهیه و تدوین مقررات، ضوابط ارزیابی عملکرد، صدور تایید برای فعالیت اماکن و تاسیسات گردشگری و نظارت مستمر بر نحوه اجرا و رعایت موازین، تطبیق استانداردها و نظام های درجه­بندی مورد عمل. 

    15-ارایه پیشنهاد جهت تهیه و تدوین ضوابط و مقررات مورد نیاز برای ایجاد، نظارت و اداره تاسیسات گردشگری.

    16-تشکیل کمیسیون های درجه بندی با ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان­ها و اعزام نماینده دفتر جهت شرکت در کمیسیون.

    17-صدور کُد برای کارشناسان ارزیابی، سرگروه­های ارزیابی و مدیران فنی برای اجرای طرح تطبیق.

    18-شناسایی دفاتر غیر مجاز و اقدام برای توقف فعالیت آنان.  

    19-شناسایی نقاط ضعف، کمبودها و نیازهای دفاتر خدمات مسافرتی و تاسیسات گردشگری.

    20- بررسی و تأیید اسامی پیشنهادی تأسیسات و مؤسسات گردشگری.  

    21-بررسی و اعلام نظر در ارتباط با به کار گیری شیوه­های نوین خدمات اقامتی و پذیرایی.

    22- تشکیل پایگاه داده های آماری تأسیسات و مؤسسات گردشگری.   

    23-هماهنگی با دستگاه­های اجرایی ذیربط جهت استفاده از تجهیزات شبکه­های ماهواره­ای در تأسیسات گردشگری کشور.

    24-گردآوری آمار و اطلاعات لازم در ارتباط با اماکن و تاسیسات گردشگری.

    25-نظارت عالیه بر صدور کارت مدیریت تاسیسات گردشگری و گواهینامه استاندارد کیفیت خدمات گردشگری.

    26-انجام اقدامات و هماهنگی های لازم جهت حل و رفع مسائل و مشکلات مطروحه از سوی تأسیسات ، مؤسسات و راهنمایان گردشگری.

    27-  برنامه ریزی و هماهنگی لازم برای اعمال نظارت عالیه بر عملکرد کمیسیون های فنی نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی استان ها.

    28-بررسی پرونده متقاضیان کارت راهنمایان تور، مدیران فنی دفاتر خدماتی مسافرتی و صدور کارت برای آنها.

    29-تهیه و تدوین ضوابط درجه بندی و بررسی نرخ های خدمات راهنمایان، دفاتر و موسسات گردشگری.

    30-  بررسی درخواست صدور و تمدید مجوزهای موسسات و متقاضیان بند (ب) از طریق سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری.

    31- بهره برداری از تجربیات گردشگری سایر کشورها، بخصوص کشورهای اسلامی در چگونگی درجه بندی تاسیسات و موسسات گردشگری وارایه و تدوین ضوابط و استانداردها برای فعالیت های جدید در حوزه گردشگری.

    32-  بررسی درخواست متقاضیان عاملین تطبیق و انتخاب حائزین شرایط در این زمینه.

    33-  تهیه و تدوین ضوابط و مقررات مربوط به رعایت حقوق مشتریان و گردشگران.

    34-  تهیه و تدوین ضوابط و مقررات مربوط به رعایت حقوق بهره برداران تاسیسات و موسسات گردشگری.

    35-  تهیه و تدوین موازین و مقررات صدور مجوز بهره برداری تاسیسات، موسسات و فعالیت دفاتر گردشگری.

    36-  تهیه و تدوین ضوابط و استانداردها و معیارهای کیفی مدیران فنی و راهنمایان تورهای گردشگری.

    37-  بررسی و بازنگری در خصوص ساماندهی وضعیت آیین نامه صدور مجوز بند (ب،) وفعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و به روز کردن اطلاعات.

    38-  اظهارنظر در خصوص رعایت ضوابط و مقررات فنی و مهندسی تاسیسات و اماکن گردشگری.

    39-  بررسی و جذب شرکت های مجری سیستم استاندارد سازی کیفیت خدمات، به عنوان مشاور برای تطبیق استانداردها.